Bussresa till Ädelfors den 15 maj 2018

Alla lokalföreningarna var inbjuda att åka med till Ädelfors den 15 maj och vi åkte med Sölvesborgs taxi.

Resan började redan klockan 7.00 i Sölvesborg och plockade sedan upp medlemmar i Olofström, Karlshamn, Ronneby och Karlskrona. Första stoppet blev den vackra rastplatsen i Fur, vid den gamla stenbron över Lyckebyån, där vi åt vår medhavda matsäck i den fina naturen och vädret var på topp.

Sedan åkte vi vidare till Ädelfors folkhögskola där det blev en rundvandrig med Lisbeth Öhman bland all fin konst och det var mycket att titta på och sen smakade lunchbuffén extra gott. Det blev även efterrätt och kaffe på maten.
I Anna Lindsalen så fick vi njuta av en mycket trevlig och intressant föreläsning av Monica Richter om kostens/motionens betydelse för oss reumatiker, mycket inriktat på Mikrober och inflammationsdämpande åtgärder.

Nu var klockan mycket och vi steg åter på bussen för en stunds resa, och stoppet nu blev Duvemåla där tre trevliga damer under ledning av Catarina Petersson från Emmaboda kommun, serverade kaffe med dopp i den vackra och lummiga trädgården i det soliga vädret och bjöd på liten rundvandring på Rundqvistagården Duvemåla. Vi tittade också på stenstatyn av Kristina i Duvemåla utförd av Niels Elley.

Efter att vänt bussen åter mot Blekinge, där de sista resenärerna var hemma först vid strax efter 20-tiden, ändå nöjda och glada.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!